Chodzi o dwukilometrowy odcinek na skrzyżowaniu gazociągu Nord Stream I ze wschodnim podejściem wodnym do portów w Świnoujściu i Szczecinie. Polska firma stoi na stanowisku, że leżący zbyt płytko gazociąg utrudni w przyszłości rozwój polskich portów.
– Obecnie gazociąg uniemożliwia to, by do Szczecina i Świnoujścia wpływały jednostki o zanurzeniu głębszym niż 13,5 metrów. To sprawia, że do naszych portów nie mogą docierać największe statki – wyjaśniał Piotr Stępiński, zaznaczając, że o ile obecnie nie jest to tak dużym problem, to w nieodległej przyszłości już może być.
– Według polskich planów, do 2022 roku w Świnoujściu ma powstać terminal kontenerowy, który pod względem wielkości przeładunku ma wyprzedzić ten, który mamy w Gdańsku – mówił Piotr Stępiński. Obecne uwarunkowania infrastrukturalne mogą zatem stanowić ograniczenie dla funkcjonalności przyszłej inwestycji.
Więcej w całej audycji.
Gospodarzem programu był Błażej Prośniewski.
Polskie Radio 24/IAR
_____________________
Data emisji: 3.10.17
Godzina emisji: 20.08