Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski 29.12.2013

Uwaga na poświąteczne wyprzedaże - jak nie dać się oszukać

Rozpoczynają się poświąteczne wyprzedaże. Obniżki w centrach handlowych i sklepach ogólnopolskich sieci odzieżowych sięgają nawet 60-70 proc. Eksperci radzą jak bronić się przed nieuczciwymi ofertami.
Uwaga na poświąteczne wyprzedaże - jak nie dać się oszukaćGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Jak nie dać się oszukać na wyprzedażach radzi Krzysztof Tomczak, miejski rzecznik konsumentów w Bydgoszczy /Andrzej Krystek, Radiowa Jedynka/
Czytaj także

Jak wyjaśnia Krzysztof Tomczak, miejski rzecznik konsumentów w Bydgoszczy, do jego urzędu klienci zwracają się przede wszystkim z zastrzeżeniami do towaru, który nie spełnia warunków umowy i z problemami dotyczącymi reklamacji.

Takie sytuacje zdarzają się najczęściej w branży odzieżowej, obuwniczej, sprzętu RTV i AGD.

Z kolei z problemami dotyczącymi artykułów żywnościowych klienci zgłaszają się bezpośrednio do Inspekcji Handlowej.

Nie zachłystujmy się obniżkami

Jak radzi Tomczak, klient, dokonując zakupu, nie powinien zachłystywać się ceną, tylko porównać czy w innej placówce handlowej ten sam towar nie jest tańszy.

Trzeba się zastanowić, czy dany produkt jest rzeczywiście potrzebny.

Kiedy nie możemy zwrócić towaru

Jeśli umowa sprzedaży jest zawarta w placówce handlowej, to nie ma przepisu, na podstawie którego możemy zwrócić towar i domagać się od sprzedawcy zwrotu zapłaconej ceny.

Takie przypadki są możliwe, gdy towar kupimy poza lokalem przedsiębiorstwa, np. na jakimś pokazie lub przez Internet.

Wówczas możemy dokonać zwrotu towaru w terminie do 10 dni.

Warto też sprawdzać, czy cena podana przez kasjera czy pokazana na półce z towarem zgadza się z tą na metce. W razie rozbieżności, mamy prawo zapłacić tę niższą cenę.

Andrzej Krystek