IAR
Anna Borys
08.06.2012
Niższe rachunki? Sami o tym decydujemy
Coraz więcej z nas zmienia dostawcę energii elektrycznej. Z danych Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że coraz chętniej robią to odbiorcy indywidualni, a nie przemysłowi.
Glow Images/East News
Posłuchaj
-
Rzeczniczka URE Agnieszka Głośniewska (IAR)
-
Rzeczniczka URE Agnieszka Głośniewska (IAR) 1
-
Rzeczniczka URE Agnieszka Głośniewska (IAR) 2
Czytaj także
Rzeczniczka URE Agnieszka Głośniewska mówi, że po raz pierwszy w lutym tego roku tendencja się odwróciła, bo wcześniej więcej klientów biznesowych zmieniało dostawcę.
Od lata 2007 roku, kiedy wprowadzono możliwość zmiany dostawcy energii, do końca 2011 roku zmieniło go niecałe 15 tysięcy odbiorców indywidualnych, czyli mniej więcej tyle samo ile od początku tego roku do końca kwietnia. Z informacji URE wynika, że w sumie z możliwości zmiany dostawcy skorzystało do tej pory tyle samo klientów biznesowych ile prywatnych - po 30 tysięcy.
Agnieszka Głośniewska zaznacza, że zmiana dostawcy energii jest coraz łatwiejsza. Coraz więcej firm stara się być tak proklienckich, że w zasadzie wszystkie formalności załatwiają za klienta.
Zmieniać dostawcę energii trzeba bardzo ostrożnie - radzi Agnieszka Głośniewska. Trzeba czytać dokładnie regulamin i zapisy umowy.
Zmiana dostawcy energii jest bezpłatna. Zmieniać dostawcę możemy dowolną liczbę razy.
Więcej informacji na temat możliwości zmiany dostawcy energii elektrycznej można znaleźć na stronach www.maszwybor.ure.gov.pl