Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Tomasz Jaremczak 05.09.2012

Są gwarancje dla klientów biura Filiz Tour

Uruchomił je Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. Zrobił to mimo, że właściciel biura nie złożył oświadczenia o niewypłacalności.
Siedziba biura podróży FiLiZ w WarszawieSiedziba biura podróży FiLiZ w WarszawiePAP/Tomasz Gzell

Urzędnicy ustalili też wspólnie z ubezpieczycielem formularz zgłoszenia roszczenia. Można go pobrać ze strony urzędu marszałkowskiego.

Zgodnie z ustawą, jeśli biuro nie złoży oświadczenia o niewypłacalności, marszałek województwa ma możliwość wydania oświadczenia w tej sprawie. Jest to bowiem warunek uruchomienia gwarancji ubezpieczeniowej. Taką decyzję podjęto w środę, bo mimo wcześniejszych zapewnień telefonicznych, właściciel biura nie złożył takiego wniosku do urzędu marszałkowskiego. Tymczasem, aby sprowadzić w najbliższą sobotę 2 turystów z Turcji, najprawdopodobniej konieczne będą środki z ubezpieczenia. Koszt tej operacji wyniesie ok. 5 tys. zł. Z nieoficjalnych ustaleń wynika też, że wycieczki wykupiło ok. 1500 osób. Są to jednak ciągle informacje niepotwierdzone oficjalnie przez Filiz Sp. z o.o.

Wiadomo, że biuro ma dwie gwarancje ubezpieczeniowe w Signal Iduna. Pierwsza z nich obowiązująca do 25 czerwca br., opiewa na ponad 166 tys. zł. Natomiast druga obowiązuje do 25 czerwca 2013 r. i wynosi ponad 231 tys. zł.

Zobacz galerię dzień na zdjęciach >>>

Klienci biura mogą uzyskać informacje pod numerem telefonu (22) 59 79 544.

tj

tagi: Turcja