Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Aneta Hołówek 09.04.2013

Polska będzie kusić chińskich turystów

Polska Organizacja Turystyczna chce zainteresować naszym krajem turystów z Azji. Za 50 mln zł w największych chińskich aglomeracjach rusza promocja pod hasłem "Lubię Polskę”
Rynek Główny w KrakowieRynek Główny w Krakowie Lestat (Jan Mehlich)/ CC/ Wikipedia

Co roku Europę odwiedza 5 mln Chińczyków. Niestety do Polski przyjeżdża ich tylko 30 tys.

Polska Organizacja Turystyczna postanowiła to zmienić i przygotowała intensywną kampanię reklamową pod hasłem „Lubię Polskę”. Warte 50 mln zł działania reklamowe będą prowadzone w największych chińskich aglomeracjach, jak Pekin, Szanghaj i Kanton.

- Projekt obejmuje przede wszystkim kampanię wizerunkowo-produktową na rynku azjatyckim. Głównie będą to Chiny, ale też Japonia i Indie. Cała Europa stara się o to, by przyjeżdżali do niej turyści z tych destynacji - mówi Jacek Janowski z POT.

Wraz z rozpoczęciem kampanii, POT rusza też ze szkoleniami dla polskiej branży turystycznej. Skierowane są one głównie do osób, które mają bezpośredni kontakt z gośćmi z Chin, czyli do przewodników, hotelarzy, restauratorów i właścicieli biur podróży.

Obsługa chińskich turystów wymaga specjalnego przygotowania, ponieważ mają oni nieco inne oczekiwania niż przyjezdni z Europy. Bardzo ważna jest np. możliwość kontaktu w języku chińskim. Tymczasem w Warszawie na początku roku było tylko trzech przewodników znających ten język.

Więcej szczegółów dotyczących szkoleń dla branży turystycznej w "Aktualnościach Ekonomicznych”.