Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
migracja
migrator migrator 10.12.2009

Sprofanowali kolędę - ponieśli konsekwencje

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przerwała świąteczną kampanię Allegro za naruszanie uczuć religijnych.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przerwała świąteczną kampanię Allegro za naruszanie uczuć religijnych.

W rozpoczętej pod koniec listopada świątecznej kampanii reklamowej Allegro.pl wykorzystywany był spot radiowy, w którym starsza pani na melodię kolędy "Wśród nocnej ciszy", w zmienionym tekście zachęcając do korzystania z serwisu prezenty.allegro.pl.

Reklamę przygotowała agencja reklamowa Brian. - Spot nawiązuje do naszej ubiegłorocznej reklamy, w której ta sama kobieta pytała internautów, czy byli grzeczni - opisuje Patryk Tryzubiak, rzecznik portalu.

Jednak KRRiT - na podstawie skarg otrzymanych w tej sprawie od słuchaczy - nakazała Allegro wycofanie tego spotu, przesyłając jednocześnie do stacji radiowych objętych kampanią prośbę o wstrzymane jego emisji. "Zgodnie z tradycją polskiej kultury pieśni religijne mają istotne znaczenie i olbrzymi wymiar dla kształtowania zwyczajów rodzinnych i więzi społecznych" - uzasadnia w specjalnym piśmie Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT. Apel o wycofanie tej reklamy skierował również do Allegro komitet "Pro Polonia", określając wykorzystanie w niej kolędy jako profanację.

- Celem tej reklamy nie było szokowanie ani obrażanie uczuć religijnych, tylko wprowadzenie odbiorców w świąteczny klimat - ripostuje Patryk Tryzubiak. Jednak wskutek protestów serwis zdecydował się zrezygnować z tego spotu, zastępując go reklamą wykorzystującą piosenką "Jingle Bells".

wirtualnemedia.pl

tagi: KRRiT