polskieradio.pl
Katarzyna Ingram
19.01.2011
Inteligentny automat
Wydawanie jedzenia to nie jedyna funkcja automatu ze słodyczami i napojami. Tym, którzy mają za długą brodę zaproponuje on brzytwę, łysi oprócz jedzenia mogą liczyć na szampon na porost włosów.
źr. Flick, mdid, lic. CC
Automat został zaprojektowany na Tajwanie i przywieziony do Stanów Zjednoczonych. Mogą korzystać z niego mieszkańcy Waszyngtonu.
Za pomocą wbudowanej kamery i odpowiedniej aplikacji automat jest w stanie rozpoznać kształty twarzy kupującego. Na tej podstawie może zaproponować odpowiedni dla wieku i płci konsumenta produkt.
W ofercie automatu są nie tylko przyrządy do pielęgnacji dla mężczyzn. Młodym kobietom maszyna proponuje kosmetyki, a starszym paniom napoje.
- Nasza technologia rozpoznająca twarze jest bardziej efektywna niż ta zaprojektowana w Stanach Zjednoczonych czy w Japonii, ponieważ automat może udzielać rzeczywistych rad – wyjaśnia Tsai Chi-hung, badacz z Innovative DigiTech-Enabled Applications and Services Institute, miejsca gdzie powstał automat.
Naukowcy zamierzają nadal rozwijać technologię wykrywania twarzy i proponowania ludziom coraz bardziej adekwatnych produktów. Dlatego maszyna nagrywa wybory klientów, którzy nie podążają za radami automatu.
(ki/psychorg.com)