Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Agnieszka Kamińska 29.06.2011

Google stworzył rywala Facebooka

Koncern rzuca wyzwanie Facebookowi po raz kolejny. Google+ na razie został udostępniony małej grupie użytkowników. Czy trafi do milionów?
Google stworzył rywala Facebooka

Portal społecznościowy pozwala użytkownikom udostępniać zdjęcia, wiadomości i komentarze, umożliwia używanie map i zdjęć z serwisu Google.

Google już wcześniej próbował konkurować z Facebookiem, poprzez takie usługi jak Google Wave i Google Buzz. Nie zdobyły one jednak popularności, wysiłki zakończyły się fiaskiem.

Teraz koncern liczy na to, że dzięki czterem nowym cechom Google+ doczeka się sukcesu. Te funkcje to m.in. „kręgi”, funkcjonalność, która pozwala dzielić określone treści z wybranymi grupami znajomych. Inne funkcje to komunikatory i wideo czat, przy czym w wideokonferencji może wziąć udział wielu użytkowników. Pojawia się też usługa łącząca ze sobą osoby o podobnych zainteresowaniach, Sparks.

Na razie Google+ testuje mała liczba osób, ale firma zapowiada, że wkrótce udostępni swoje nowe dzieło wszystkim. Jednak niektórzy analitycy uważają, że może być trudno przekonać wielbicieli Facebooka do nowych sieci społecznych. Nie każdy może mieć czas i ochotę, by tworzyć od nowa krąg znajomych w innym miejscu.

Część komentatorów uważa, że Google powielił po prostu schemat Facebooka, który liczy obecnie około 500 milionów użytkowników. Dodał jedynie funkcję czatu wideo.

agkm