Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Jarosław Krawędkowski 01.06.2014

Jakie prawa ma klient kupujący od akwizytora i na pokazach – rusza akcja informacyjna

Jak kupić i nie stracić, nie być oszukanym czy wprowadzonym w błąd oraz jakie mamy prawa kiedy już podpiszemy umowę na zmianę dostawcy prądu czy Internetu z akwizytorem lub na pokazach – to cel akcji informacyjnej, z którą startuje w poniedziałek UOKiK, wraz z 21 instytucjami.
Jakie prawa ma klient kupujący od akwizytora i na pokazach  rusza akcja informacyjnaGlow Images/East News

Akcja rozpocznie się w poniedziałek 2 czerwca. Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia  uruchamia od 6.40 rano  telefony dyżurne przy których specjaliści z UOKiK i UKE odpowiedzą na wszelkie wątpliwości. Należy dzwonić pod numery: (22) 645-52-12 oraz (22) 645-52-13.

Wśród instytucji, uczestniczących w akcji jest Prokuratura Generalna, która bierze w niej udział pod hasłem – „Oszustwo – co zrobić, gdy zostaniemy oszukani”.

Z kolei Urząd Komunikacji Elektronicznej, pod hasłem: „Dzień dobry, my z telekomunikacji - ufaj, ale sprawdzaj” – poradzi jak nie być nabranym przez akwizytora namawiającego nas do zmiany dostawcy np. Internetu czy połączenia telefonicznego.

Jak banki i hotele wspierają sprytny handel na pokazach>>>

Eksperci z UOKiK wyjaśnią, jak działa magia zaproszenia: „refundowane” badania medyczne, czy też pokaz kulinarny, uwaga - sprzedaż.

Urząd Regulacji Energetyki  wyjaśni, jak rozmawiać z akwizytorem, które proponuje zmianę sprzedawcy prądu, dlaczego warto go zapytać - kogo tak naprawdę reprezentuje.

Specjaliści z Federacji Konsumentów opowiedzą o pułapkach, które czyhaja na klientów na pokazach i prezentacjach oraz kiedy mamy na nich do czynienia z oszustwami, których nie można udowodnić.

W akcji biorą także udział m.in.: Rzecznik Praw Obywatelskich i Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej.

jk