Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Jarosław Krawędkowski 04.09.2014

Raport: czy Polacy chcą zakładać własny biznes

Trzy czwarte Polaków ma pozytywne nastawienie do samozatrudnienia - wynika ze Światowego Raportu o Przedsiębiorczości 2013, opracowanego przez Amway we współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Monachium i GFK.
Okazuje się, że dla 76 proc. ogółu Polaków (wobec 70 proc. ankietowanych z 24 krajów świata) przeszkodą w rozpoczęciu własnej działalności jest przede wszystkim obawa przed niepowodzeniem.Okazuje się, że dla 76 proc. ogółu Polaków (wobec 70 proc. ankietowanych z 24 krajów świata) przeszkodą w rozpoczęciu własnej działalności jest przede wszystkim obawa przed niepowodzeniem.Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Dlaczego młodzi Polacy boja sie zakładać własne firmy mówi w Polskim radiu 24 Anna Wieraszko z Amway Polska./Halina Lichocka, naczelna redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Czytaj także

Co ciekawe młodych przedstawicieli bogatszych krajów rozwiniętych wcale nie ciągnie tak do biznesu, jak nas, będących jeszcze na dorobku. – Młodzi Polacy do 30. roku życia (81 proc.) są bardziej pozytywnie nastawieni do przedsiębiorczości niż wynosi średnia dla młodych w 24 badanych krajach - mówiła w Polskim radiu 24 Anna Wieraszko z Amway Polska.

Światowy raport o przedsiębiorczości  pokazuje, że niestety mimo tak pozytywnej postawy, nie przekłada się to na rzeczywistą liczbę założonych przedsiębiorstw. Dotyczy to szczególnie mieszkańców Polski.

Polacy boją się niepowodzenia

Co blokuje naszych rodaków w zakładaniu własnych firm? Okazuje się, że dla 76 proc. ogółu Polaków (wobec 70 proc. ankietowanych z 24 krajów świata) przeszkodą w rozpoczęciu własnej działalności jest przede wszystkim obawa przed niepowodzeniem.

Co pomaga Polakom w zakładaniu własnego biznesu

Co natomiast może przyspieszyć decyzję o podjęciu pracy na własny rachunek? Okazuje się, że najbardziej pożądana jest  pomoc finansowa dla początkujących.

Jako następne w kolejności po pożyczkach dla start-upów, mechanizmy niezbędne do pobudzania przedsiębiorczości respondenci wymieniają: nierozbudowaną biurokrację, wsparcie ze strony rodziny i organizacji społecznych, oraz modele biznesowe o niskim ryzyku”.

Halina Lichocka