Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski 15.11.2014

Biedronka z nową strategią: wprowadza do sklepów setki nowych produktów

Biedronka rozpoczęła poszerzanie asortymentu w swoich sklepach - dowiedział się serwis portalspozywczy.pl. Firma zapowiada, że na półki jej placówek trafią „setki nowych produktów". Od kilku tygodni w ponad 2500 sklepów sieci pojawiają się „nowe" produkty, a wśród nich dania gotowe, wędliny pakowane, przetwory mleczarskie, kosmetyki i produkty higieniczne.
Biedronka z nową strategią: wprowadza do sklepów setki nowych produktówmateriały prasowe, Biedronka

Po kilkunastu miesiącach testów, Biedronka zdecydowała się na oficjalne wdrożenie nowej strategii asortymentowej i wprowadzenie na półki sklepów „setek nowych produktów", w kilku kategoriach. W sklepach, które odwiedził serwis portalspozywczy.pl lista nowych towarów oscylowała między 25 a 45. Większej liczby produktów można spodziewać się w placówkach zlokalizowanych w największych miastach. Trudno jednak się spodziewać, aby „setki produktów", o których wprowadzeniu informuje detalista, pojawiło się jednocześnie na półkach każdego ze sklepów sieci. Monitoring został przeprowadzony w 5 sklepach, działających w małych lub średniej wielkości miastach.

To działanie jest zgodne z oczekiwaniami ekspertów i analityków, a także opisanymi wcześniej przez serwis portalspozywczy.pl planami sieci Biedronka, która testuje wiele nowych rozwiązań sprzedażowych, m.in. stoisko mięsne z obsługą, czy nowe działy z winami i alkoholami, warzywami i owocami, daniami gotowymi, czy kwiatami i ciastkami. Poszerzenie asortymentu to kolejny krok największego krajowego dyskontera, w kierunku konceptu supermarketu. Według analityków BESI Grupo Novo Banco, Biedronka będzie systematycznie poszerzała asortyment, podążając w kierunku wyznaczonym przez hiszpańską sieć Mercadona, która oferuje w swoich sklepach kilka tysięcy produktów (w tym stoiska mięsne i rybne z obsługą). Obecnie w stałej ofercie Biedronki jest ok. 1000 produktów.

Według analityków BESI w ostatnich miesiącach Biedronka prowadziła szeroko zakrojony przegląd oferty handlowej w celu pobudzenia wzrostu LfL i dostosowania asortymentu do oczekiwań bardziej wymagających konsumentów miejskich. Zdaniem ekspertów oznacza wprowadzenie nowych kategorii i znaczne poszerzenie wyboru produktów oferowanych swoich klientów, co oznacza poszerzenie portfolio. Nowa strategia asortymentowa potwierdza zapowiedzi analityków.

Warto dodać, że proces poszerzania asortymentu w sklepach Biedronki, nie jest niczym nowym od kilku lat w ofercie pojawiają się nowe produkty, zastępując słabiej rotujące lub uzupełniając i wzbogacając dotychczasowy asortyment. Jednak od kilku tygodni - w jednym ze sklepów poinformowano nas, że od 2 tygodni - ten proces nabrał tempa. Sama firma informuje o wprowadzeniu na półki sklepów „setki nowych produktów" zastrzegając jednocześnie, że ich liczba może się różnić w zależności od lokalizacji placówki. Wprowadzając do sklepów nowy asortyment operator musiał wziąć pod uwagę potencjał danego sklepu i zasobności portfela klientów.

Nowa strategia Biedronki została przemyślana, a produkty zostały wcześniej przetestowane, od kilkunastu tygodni systematycznie pojawiały się na półkach sklepów sieci, część z nich znikła, ale część pozostała. Co ciekawe, to co jest nazywane nowym produktem w jednym sklepie, niekoniecznie jest w ten sam sposób opisane w inne placówce. Takich przypadków redakcja serwisu portalspozywczy.pl znalazła w monitorowanych sklepach przynajmniej kilkanaście.

Wiele „nowych" produktów powstało we współpracy ze sprawdzonymi, dużymi dostawcami, którzy od lat współpracują z Biedronką, wśród nich są takie firmy jak: Animex, Sokołów, Konspol, czy U Jędrusia.

W sklepach, które odwiedził serwis portalspozywczy.pl najmocniej rozbudowane zostały kategorie dań gotowych, przetworów mięsnych w tym wędlin pakowanych, przetworów mleczarskich (w tym serów i galanterii mlecznej), a także kosmetyków i produktów higienicznych. O nowe produkty impulsowe została rozbudowana także oferta strefy kasy.

/