Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 30.04.2015

"Zasmakuj w Europie”: uda się przekonać Turków do naszej wołowiny?

"Zasmakuj w Europie” to nazwa nowej kampanii, która ma promować europejskie mięso wołowe i produkty z niego wytwarzane w Turcji. Projekt jest realizowany od początku kwietnia.
Europejska wołowina będzie promowana m.in. podczas międzynarodowych targów World FoodEuropejska wołowina będzie promowana m.in. podczas międzynarodowych targów World FoodGlow Images/East News
Posłuchaj
  • O kampanii promującej europejską wołowinę w Turcji mówił w radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości: Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso /Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

Jego cel to dotarcie nie tylko do dystrybutorów, handlowców i importerów, czyli m.in. szefów kuchni, ale także konsumentów.

Trudny rynek turecki

Turcja to trudny rynek, mówi Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

- Turcja oprócz tego, że promuje swoich hodowców, rolników, to również broni ich interesów, stąd cła importowe, kontyngenty, co skutecznie zablokowało eksport z Unii Europejskiej – wyjaśnia ekspert. – Turcja aspiruje do UE, musi zatem się otwierać na produktu z Europy i stopniowo przyzwyczajać do nich konsumentów – dodaje.

Wysoka jakość i atrakcyjna cena polskiej wołowiny

Jak wyjaśnia Witold Choiński, europejska wołowina na pewno jest atrakcyjna cenowo, ponieważ jest nawet dwukrotnie tańsza niż wołowina turecka.

- Jednocześnie wysoka jakość wołowiny polskiej i europejskiej daje nam szanse i nadzieje na to, że możemy się znaleźć z dużą ilością naszych produktów na rynku tureckim – uważa ekspert.

Europejska wołowina będzie promowana m.in. podczas międzynarodowych targów World Food, organizowanych we wrześniu 2015 roku w Stambule.

Justyna Golonko, awi