Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Anna Wiśniewska 15.06.2015

Polskie firmy tracą przez brak silnej marki narodowej

Nasze firmy tracą z powodu braku silnej marki narodowej. Stąd też inicjatywa organizacji pracodawców, by budować polską markę.
Posłuchaj
  • O potrzebie budowania silnej marki narodowej mówił w Polskim Radiu 24 gość audycji Wydarzenia dnia w gospodarce: Łukasz Goździor, dyrektor Fundacji Marka dla Polski /Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

Jak mówi Łukasz Goździor, dyrektor Fundacji Marka dla Polski, powinniśmy zacząć dyskusję o tym, jak skutecznie konkurować z zagranicą.

- Siłą Polski są ludzie, nasze firmy, które odnoszą sukcesy na całym świecie. Tylko te firmy, które działają na całym świecie, w żaden sposób nie identyfikują się z krajem, z Polską, dlatego że nie zyskują żadnych atutów dzięki temu. Mamy już firmy, które odnoszą sukcesy: Solaris, Pesa, Inglot, dr Irena Eris. Pytanie tylko, czy gdybyśmy mieli silną markę kraju, więcej firm nie mogłoby eksportować i odnosić sukcesy poza granicami kraju. Jestem przekonany, że tak – podkreśla gość Polskiego Radia 24.

Trzeba zacząć od budowania świadomości wśród Polaków

Fundacja chce zacząć od budowania świadomości istnienia silnych marek wśród samych Polaków.

- Sami Polacy tak naprawdę nie wiedzą, jakimi zasobami dysponujemy. Jak Polak pojedzie za granicę, to tak naprawdę na pytanie: co w tej Polsce macie, ma problem, żeby wymienić co najmniej 10 firm. Ten element edukacji, ale też konsultacji społecznych, to są pierwsze kroki wywołania pewnej dyskusji publicznej na ten temat. Docelowo oczywiście chcielibyśmy, żeby powstały ku temu odpowiednie instrumenty w państwie – mówi Łukasz Goździor.

Fundacja proponuje, by powołać pełnomocnika ds. marki przy rządzie, który byłby brand managerem Polski i koordynowałby wszystkie działania promocyjne - i te na szczeblu centralnym, i inicjatywy oddolne.

Karolina Mózgowiec, awi