Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 14.08.2015

Microsoft Imagine Cup: trzy projekty z szansą na komercjalizację

Trzy projekty wyłonione podczas krajowego finału Microsoft Imagine Cup, technologicznego konkursu dla studentów, mają szansę na komercjalizację. Znalazły inwestora - fundusz Venture Capital.
Posłuchaj
  • Trzy projekty wyłonione podczas krajowego finału Microsoft Imagine Cup, technologicznego konkursu dla studentów, mają szansę na komercjalizację - mówiła w radiowej Jedynce, w Porannych rozmaitościach: Anna Klimczuk /Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
Czytaj także

Chodzi o grę Bandbarian, połączoną z aktywnością fizyczną w świecie realnym, inteligentne lusterka dla motocyklistów i projekt Photon - innowacyjny system, który uczy dzieci programowania i logicznego myślenia poprzez zabawę.

Realne pieniądze dla uczestników konkursu

- Pierwszy raz w tym roku bardzo silnie postawiliśmy na zbudowanie pewnego rodzaju platformy, żeby młodzi ludzie i ich idee, pomysły mogły się spotkać z ludźmi biznesu, którzy inwestują pieniądze w start-upy. Wiele firm, które uczestniczyło w krajowych finałach, zaproponowało np. warsztaty dla drużyn, niekoniecznie tych, które wygrały, ale również program akceleracji biznesowej, w skład którego wchodzi mentoring i realne pieniądze, milion złotych dla kilku drużyn - mówi Anna Klimczuk z Microsoft.

Potencjał biznesowy projektów

Gość radiowej Jedynki dodaje, że to najlepiej świadczy o wysokim poziomie konkursu.

- Inwestorzy widzą w tym projektach ogromny potencjał biznesowy – podkreśla Anna Klimczuk.

Imagine Cup jest  największym konkursem technologicznym dla studentów z całego świata. W ostatniej edycji wzięli udział młodzi zawodnicy z ponad 150 krajów. ​

Karolina Mózgowiec, awi