Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Wiśniewska 28.08.2015

Polskie kosmetyki podbijają świat

Polskie kosmetyki coraz lepiej radzą sobie na zagranicznych rynkach - pisze "Puls Biznesu". Z danych GUS wynika, że eksport olejków, preparatów perfumeryjnych, kosmetycznych oraz toaletowych wyniósł w ubiegłym roku 9 miliardów 300 milionów złotych. Sprzedaż za granicę zwiększyła się o 3 procent.

Największym zaskoczeniem zestawienia jest Francja, do której sprzedaż zwiększyła się w 2014 roku o ponad 30 procent. Eksperci zwracają jednak uwagę, że w tym wypadku może chodzić o produkowane w Polsce kosmetyki dużych europejskich koncernów. Polskie firmy szukają też zysków w Afryce i na Wschodzie.

"W Polsce ograniczone możliwości wyboru"

- Dzisiaj firma kosmetyczna, która chce się rozwijać, stawia na rynki zagraniczne. W Polsce możliwości rozwoju są ograniczone - rynek jest dojrzały, warunki handlowe coraz trudniejsze, jeśli ktoś chce rosnąć, zwiększać produkcję, to szuka nowych rynków zbytu - mówi prezes Dr Ireny Eris Henryk Orfinger.

IAR, awi