Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Borys 30.12.2015

Polski drób rośnie w siłę. Kierunek rozwoju to Chiny

Mijający rok był bardzo dobry dla polskiej branży drobiarskiej, a kolejne zapowiadają się równie dobrze.
Posłuchaj
  • O branży drobiarskiej w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówi Łukasz Dominiak, dyrektor Krajowej Rady Drobiarstwa (Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Badania europejskie wskazują, że w najbliższych dziesięciu latach nastąpi wzrost konsumpcji mięsa drobiowego.

Produkcja rośnie

Już ostatnie lata pokazały kilkuprocentowe wzrosty spożycia, a wraz z nimi rośnie produkcja - mówi Łukasz Dominiak, dyrektor Krajowej Rady Drobiarstwa.

- 2015 to kolejny rok z rzędu, który zakończył się przyrostem produkcji. Ten rok według naszym prognoz zakończy się z wynikiem 2 mln 150 tys. ton produkcji. Być może będzie to trochę więcej. To oznacza przyrost wartości o blisko 10 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Umacniamy także nasza pozycja lidera w Europie – wyjaśnia gość Jedynki.

Zdobywamy chiński rynek

A przyszły rok może być znacznie lepszy, bo dla polskiego drobiu jeszcze szerzej otwiera się rynek chiński.

- Mamy nadzieję, że eksport na rynek chiński wzrośnie. Prezentem pod choinkę dla branży drobiarskiej była przed świętami wizyta lekarzy weterynarii z Chińskiej Republiki Ludowej. Celem wizyty była akredytacja kolejnych zakładów do eksportu na tamtejszy rynek. Warto podkreślić, że Polska jest jednym z niewielu państw zarówno w Europie, jak i na świecie, który ma bezpośredni dostęp do Chin– zapewnia gość.

A obecnie główni odbiorcy polskiego drobiu to Niemcy, Wielka Brytania, Czechy czy Słowacja. Około 80 proc. polskiego eksportu drobiu trafia na rynki państw unijnych.

Justyna Golonko, abo