Kwestie związane z wymianą walut często przyprawiają o ból głowy właścicieli małych i średnich firmy w Polsce. To dla nich powstał nagrodzony w Londynie serwis, wyjaśnia jego współtwórca Michał Czekalski.
- Stworzyliśmy rozwiązanie, które pozwala nie tylko, w jak najlepszy sposób wymieniać walutę, ale też przyjmować, czy wysyłać zagraniczne przelewy. To możliwości optymalizacji procesów związanych z zagranicznymi płatnościami dla polskich przedsiębiorców, ale tez firm z innych krajów Unii Europejskiej - mówi gość radiowej Jedynki.
Jak wyjaśnia, przedsiębiorca może za pośrednictwem serwisu dokonać całej transakcji bez udziału banku.
Testy w Czechach
Serwis testowany był w Czechach.
- To bardzo podobny rynek do Polski. Wydawało nam się, że będzie nam łatwo nauczyć się tego rynku, zrozumieć potrzeby tamtych klientów. Jest też bliski geograficznie. To była dobra decyzja. Test został przeprowadzony sprawnie, a czescy klienci dobrze przyjęli serwis i chętnie z niego korzystali – podkreśla Michał Czekalski.
Jak osiągnąć międzynarodowy sukces?
Obecnie twórcy serwisu testują nowe rynki. Gość radiowej Jedynki zdradza przepis na rozwój firmy poza granicami Polski.
- Po pierwsze trzeba właśnie chcieć. Potem warto wyjechać z Polski, odwiedzić zagraniczne konferencje, porozmawiać z zagranicznymi przedsiębiorcami. Na innych rynkach są ludzie, którzy myślą i funkcjonują inaczej. Nie da się na tych rynkach sprzedawać bez sprawdzenia, nauczenia się, jak ci ludzie funkcjonują – zaznacza Michał Czekalski.
Na londyńskiej konferencji oprócz platformy valuto.com zaprezentowały się także inne, prężnie działające firmy z naszego kraju.
Błażej Prośniewski, awi