Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 12.02.2016

Jakie innowacje mają szansę na rynkowy sukces?

Najnowszy raport firmy Nielsen pokazuje, że aż 85 proc. produktów innowacyjnych to rynkowa porażka.
Posłuchaj
  • O tym, co decyduje o sukcesie rynkowym innowacji, mówił w "Porannych rozmaitościach" radiowej Jedynki: Marcin Penconek z firmy Nielsen (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Na rynku pojawia się ogromna liczba innowacji, mówi Marcin Penconek z firmy Nielsen.

- W naszym badaniu patrzyliśmy na rynki zachodnie. Tam średnio w ciągu roku pojawia się ok. 4 – 5 tys. nowych produktów. Ale nie wszystkie z nich to prawdziwe innowacje. Przyjrzeliśmy się produktom, które rzeczywiście odnoszą znaczący sukces na rynku. Tutaj zastosowaliśmy kilka kryteriów. Jednym z nich była ilość obrotu, jaki jest generowany przez nowy produkt, przyjęliśmy próg 10 mln euro czy 10 mln funtów rocznie. Tego typu innowacje, które rzeczywiście odnoszą sukces na rynku, jest bardzo niewiele. W zeszłorocznym raporcie mówiliśmy tylko o 18 takich innowacjach – zaznacza gość radiowej Jedynki.

Zaspokajanie potrzeb konsumentów

Jak podkreśla ekspert, wspólną cechą wszystkich innowacji, którym udaje się zaistnieć na rynku, jest to, że odpowiadają one na jakąś potrzebę konsumentów.

Takie produkty trafiają też na polski rynek.

- W dzisiejszych czasach duża część innowacji to produkty o charakterze globalnym. W związku z tym w Polsce też pojawiają się ciekawe rzeczy. Mamy nadzieję, że zobaczymy ich więcej wraz z naszym kolejnym raportem rocznym – zaznacza Marcin Penconek.

Rynkowy sukces odnoszą produkty innowacyjne tych firm, które potrafią odkrywać rzeczywiste potrzeby konsumentów i umiejętnie adresować swoje rozwiązania.

Elżbieta Mamos, awi