Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 04.05.2016

Pracodawcom coraz trudniej o dobrych pracowników. Wabikiem benefity

Ponad 40 proc. polskich pracodawców ma problem ze znalezieniem odpowiedniego pracownika.
Posłuchaj
  • O sposobach, które stosują pracodawcy, aby przyciągnąć do siebie najlepszych pracowników, mówiła w „Porannych rozmaitościach” radiowej Jedynki Agnieszka Napora z GoldenLine (Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

W obliczu rosnącej konkurencji firmy proponują pracownikom dodatkowe korzyści.

- Mamy pełną gamę tego, co możemy zaproponować pracownikowi. Są to chociażby karty sportowe, prywatne ubezpieczenia medyczne, ubezpieczenia grupowe, pokoje relaksu, możliwość gry na konsoli podczas godzin pracy. Są to też różnego rodzaju dodatki kafeteryjne, które pracownicy mogą od pracodawcy otrzymać - wylicza Agnieszka Napora z GoldenLine.

Coraz więcej firm oferuje benefity

Liczba firm, które proponują benefity, cały czas rośnie.

- Badania, które zostały przeprowadzone w 2015 roku, pokazują nam, że aż 70 proc. pracowników deklaruje, że otrzymuje benefity pozapłacowe od swoich pracodawców. Jeżeli chodzi o korporacje, duże firmy zatrudniające ponad 500 pracowników, to ten odsetek jest znacznie wyższy. Jest to poziom ok. 77 proc. W firmach zagranicznych ten odsetek jest jeszcze wyższy, bo sięga poziomu 88 proc. – mówi gość radiowej Jedynki.

W bonusach dla pracowników przodują korporacje

W oferowaniu dodatkowych benefitów dla pracowników przodują duże amerykańskie korporacje.

W Stanach Zjednoczonych firmy proponują najlepszym specjalistom darmowe lekcje nurkowania czy nawet płatny roczny urlop.

Justyna Golonko, awi