Rzecznik Generalnej Dyrekcji Jan Krynicki zapewnia, że termin zostanie dotrzymany i dodaje, że przedłużenie umowy z firmą Kapsch z wolnej ręki, czyli bez przetargu, byłoby niezgodne z przepisami. Zaznacza, że GDDKiA nie bierze pod uwagę zatrzymania poboru opłat. Doszłoby do tego, gdyby na czas nie był wyłoniony nowy operator.
Dziś system ViaToll działa na części dróg zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
System jest obowiązkowy dla wszystkich samochodów
System jest obowiązkowy dla wszystkich samochodów, które ważą więcej niż 3,5 tony oraz busów, które przewożą więcej, niż 9 osób.
Mogą z niego korzystać także kierowcy samochodów osobowych, którzy w ten sposób płacą za przejazd autostradami. Wszystkie zyski są przeznaczane na budowę nowych dróg i remont istniejących.
Od lipca 2011 do końca sierpnia 2016 ViaToll przyniósł ponad 6 i pół miliarda złotych przychodu. Średnio dziennie do kasy operatora wpływa pięć milionów złotych.
IAR, awi