Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Wiśniewska 21.09.2017

UOKiK ostrzega: ta firma wprowadza konsumentów w błąd

UOKiK ostrzega przed działalnością pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons z Chorzowa. Przedstawiciele spółki dzwonią do konsumentów i proponują spotkania, w trakcie których namawiają na zmianę ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK). Wprowadzają klientów w błąd m.in. co do kosztów rezygnacji z ubezpieczenia i rzeczywistych kosztów zawarcia nowej umowy.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają skargi konsumentów na pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons. Wynikaz nich, że przedstawiciele przedsiębiorcy proponują konsumentom, którzy mają ubezpieczenia z elementem kapitałowym (UFK), rezygnację i zawarcie nowej umowy. Zapewniają przy tym o możliwości bezkosztowego wycofania się z dotychczasowej polisy. Ewentualne opłaty ma ponosić pośrednik lub jego przedstawiciel. Nie informują też, że rozwiązanie nowej umowy w przyszłości będzie wiązało się z dodatkowymi opłatami.

Jak ustalił urząd, w rzeczywistości żadne opłaty likwidacyjne nie są pokrywane przez przedsiębiorcę. Konsument musi je zapłacić w całości.

Z otrzymywanych przez urząd skarg konsumentów wynika, że pośrednik wprowadza konsumentów w błąd: m.in. co do wysokości składki ubezpieczeniowej, możliwości rezygnacji z ubezpieczenia, okresu jego obowiązywania.

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Goldberg & Sons

W związku z napływającymi sygnałami, prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Goldberg & Sons oraz zdecydował o ostrzeżeniu konsumentów, ponieważ kwestionowane praktyki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. To kolejne ostrzeżenie konsumenckie UOKiK.

- Przedstawiciele Goldberg & Sons narażają swoich klientów, na straty finansowe. Mogą oni podejmować niekorzystne dla siebie decyzje i wybierać produkty niedostosowane do własnych potrzeb i możliwości finansowych. Po zawarciu umowy mogą też być zaskoczeni opłatami związanymi z likwidacją starej polisy i rzeczywistymi kosztami ubezpieczenia, które było im przedstawiana jako tańsze – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

. 

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, ostrzeżenia są wykorzystywane
w przypadku stwierdzenia przez urząd szczególnie uzasadnionego podejrzenia stosowania przez przedsiębiorcę nielegalnej praktyki, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne skutki. Ostrzeżenia są zamieszczane na stronie internetowej urzędu.

Informacja prasowa UOKiK, awi

tagi: UOKiK