Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Adam Kaliński 29.11.2017

Chiński rynek odzieży będzie numer 1. Polska z największą dynamiką wydatków na ubrania w Unii

Z raportu PKO BP wynika, że wartość rynku odzieży na świecie to ok 1,7 bln dolarów, a w 2025 r. chiński rynek odzieżowy wyprzedzi amerykański i będzie największy.

Według raportu, Stany Zjednoczone mają obecnie największy rynek odzieżowy o wartości 315 mld dol., ale za 7 lat chiński rynek osiągnie wartość 615 mld dol. i wyprzedzi amerykański.

Najwięcej odzieży eksportują Chiny, najwięcej importują Amerykanie

Globalny eksport odzieży w 2016 r. osiagnął wartość 394 mld euro. Liderem są Chiny, z udziałem w wysokości 34 proc., które wysłały towar wart 132 mld euro. Drugie miejsce zajął Bangladesz (7,7 proc.), a trzecie Wietnam (5,7 proc.).

Natomiast w imporcie odzieży liderem są Stany Zjednoczone (21,1 proc.), które w 2016 r. sprowadziły produkty odzieżowe warte 76 mld euro. Drugie miejsce zajęły Niemcy (8,8 proc.), a trzecie Japonia (blisko 6,6 proc.).

Rośnie polski eksport odzieży 

W raporcie wskazano m.in. na wzrost znaczenia polskich eksporterów na świecie. "W latach 2012-2016 eksport polskiej odzieży wzrósł o 70 proc. z poziomu 2,6 mld euro do 4,4 mld euro. Polska jest 17. największym eksporterem odzieży na świecie, z udziałem na poziomie 1,1 proc.

Jednocześnie import odzieży do Polski wyniósł w 2016 r. 5,1 mld euro. a Polska znalazła się 17. miejscu wśród największych importerów odzieży.

Roczne wydatki gospodarstw domowych na ubrania w Polsce wzrosły w latach 2007-2015 o 53 proc. i jest to największa dynamika odnotowana w krajach Unii.

PAP/Akkal/NRG