Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Adam Kaliński 21.11.2018

Pułapki Black Friday. Jak nie dać się nabrać na fałszywe przeceny

W najbliższy piątek na całym świecie rusza wyprzedażowe szaleństwo, czyli Black Friday a zaraz po nim Cyber Monday. Z każdym rokiem te wydarzenia zyskują coraz większą popularność.
Posłuchaj
  • Jarosław Sadowski analityk Expandera, z którym na antenie radiowej Jedynki rozmawiała Elżbieta Szczerbak - mówił o tym, na co zwracać uwagę podczas Czarnego Piątku i sklepowych wyprzedaży.
Czytaj także

Tylko w ubiegłym roku, w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech i Ukrainie sprzedaż w tym okresie wzrosła aż o 59 proc., a podczas posezonowych wyprzedaży o ponad 40 proc. - wynika z danych portalu Answear.com.

W Polsce nadal nowość

O tzw. Czarnym Piątku i Cyber Poniedziałku z Jarosławem Sadowskim - analitykiem Expandera, na antenie radiowej Jedynki rozmawiała Elżbieta Szczerbak. Jak zauważył gość - w Polsce dopiero niedawno w te dni odnotowuje się znacząco wyższą sprzedaż.

W zeszłym roku nastąpił widoczny, bo 50 procentowy wzrost liczby osób, które stwierdziły, że "kojarzą" Czarny Piątek. To przełożyło się na zwiększone obroty w handlu - mówił ekspert.

Pozorne przeceny

Zwrócił uwagę - że tego dnia faktycznie organizowane są prawdziwe przeceny, choć to zdarza się rzadko. Dominują strategie, że sklepy podnoszą ceny okresowe - po to tylko, aby je także okresowo np. podczas Black Friday obniżyć.

Warto również pamiętać, że towary kupione na wyprzedaży można reklamować, a robiąc zakupy przez Internet mamy 14 dni na zwrot towaru.

Elżbieta Szczerbak, ak, NRG