Po zalogowaniu się w aplikacji rolnik ma udostępniony swój wniosek z poprzedniego roku. Jak wyjaśnia Jolanta Dobiesz z Departamentu Płatności Bezpośrednich Agencji, jeżeli nie zaszły żadne zmiany, to ubiegłoroczny wniosek jest aktualny. Korekty należy wprowadzić w przypadku zmian upraw, sprzedaży lub nabycia działek.
Aplikacja się sprawdza
Rolnicy już drugi rok z rzędu korzystają z aplikacji eWniosekPlus. Jolanta Dobiesz mówi, że Agencja obawiała się w ubiegłym roku, czy forma elektroniczna się sprawdzi.
- Na koniec kampanii byliśmy super zadowoleni, ponieważ 900 tysięcy wniosków zostało złożonych przez internet - podkreśliła. Dodała, że to również zasługa pracowników Agencji i ośrodków doradztwa rolniczego.
Gdzie szukać wsparcia?
Osoby, które nie mają dostępu do komputera lub mają problem z wypełnieniem wniosku w aplikacji mogą skorzystać z pomocy technicznej w biurach powiatowych Agencji.
Wnioski przyjmowane są do 15 maja. O dopłaty w Polsce wnioskuje ponad milion trzysta tysięcy rolników rocznie. Do 13 marca ponad 170 tysięcy osób złożyło oświadczenia zamiast wniosków.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, IAR, md