Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Michał Dydliński 29.10.2019

Kara za nieuczciwi telemarketing. UOKiK wydał decyzję

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył blisko 37 tysięcy złotych kary na firmę Arstele, która dzwoniła do klientów i zapraszała ich na badania, organizowane przez inną spółkę. Urzędnicy ustalili, że Arstele wprowadzała rozmówców w błąd i nie informowała rozmówców o tym, że w czasie badań i pokazów prowadzona będzie sprzedaż.

Z ustaleń UOKiK wynika, że telemarketerzy nie informowali o tym, że podczas spotkania odbędzie się sprzedaż, a także nie mieli zgody konsumentów na przekazanie informacji marketingowych - czytamy w komunikacie UOKiK.

Kara za nieuczciwość

Według prezesa Urzędu firma Arstele naruszyła w ten sposób zbiorowe interesy konsumentów. W związku z tym nałożył na nią 36 825 złotych kary i nakazał jej zaprzestania tego typu działań. 

Na telemarketing musi być zgoda

UOKiK podkreśla w komunikacie, że zgoda na telemarketing musi być jasno wyrażona przez klienta.

- Przypominamy, że każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy - pisze urząd.

PolskieRadio24.pl, UOKiK, md

tagi: UOKiK