Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Adam Kaliński 14.11.2019

Od połowy listopada Poczta Polska dostarczy paczki e-busami

Pracownicy Poczty Polskiej będą doręczać paczki przy pomocy elektrycznych Nissanów e-NV200, które w usłudze wynajmu długoterminowego dostarczy firma Arval Service Lease Polska. Poczta posiada obecnie największą flotę użytkowych aut elektrycznych w Polsce.
Posłuchaj
  • Paweł Przychodzeń - wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds logistyki - mówi o autach elektrycznych, które będą dostarczać paczki. (Cz.1/IAR)
  • Paweł Przychodzeń - wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds logistyki - mówi o autach elektrycznych, które będą dostarczać paczki. (Cz.2/IAR)
  • Paweł Przychodzeń - wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds logistyki - mówi o autach elektrycznych, które będą dostarczać paczki. (Cz.3/IAR)
Czytaj także

- Poczta Polska zdecydowała się na wynajem elektryków zarówno z powodu oszczędności, ale też z troski o jakość powietrza, ograniczenie emisji CO2 i dążenie do zapewnienia pracownikom bardziej komfortowych warunków pracy - powiedział wiceprezes Poczty Polskiej ds. logistyki Paweł Przychodzeń.

>>>[CZYTAJ WIĘCEJ] Poczta Polska inwestuje w samochody elektryczne. Kupi kilkadziesiąt takich aut

Jak wskazał, to pierwsza tego typu inwestycja, ale zapewne nie ostatnia. - W ramach realizowanego programu "Elektromobilność" Poczta Polska będzie dążyć do unowocześnienia swojej floty - dodał.

Spółka podała, że w najbliższych dniach auta elektryczne trafią do Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Wynajem aut elektrycznych przez państwową spółkę wpisuje się w przygotowany przez Ministerstwo Energii "Plan rozwoju elektromobilności w Polsce", będący częścią "Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju".

>>>[CZYTAJ WIĘCEJ] Listonosze testują elektryczne rowery i skutery. Chce być gotowa do spełnienia wymogów ustawy o elektromobilności

Przedstawiciele Poczty Polskiej przypomnieli, że spółka od 2018 roku przeprowadza największe w Polsce testy aut elektrycznych, dostępnych na krajowym rynku. W kwietniu ub. roku wzięły w nich udział auta siedmiu marek producenckich, o ładowności do 800 kg.

Kierowcy Poczty Polskiej przez trzy miesiące sprawdzali m.in. właściwości jezdne (np. przyspieszenie, prędkość, hamowanie, zwrotność), komfort jazdy i ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów.

W tym samym czasie, oprócz aut przetestowano również różne rodzaje stacji ładowania użyczone przez ich właścicieli. W połowie maja br. zakończyły się kolejne testy samochodów elektrycznych do 3.5 tony, tym razem o ładowności powyżej 800 kg. Brało w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku. Niedawno pocztowcy testowali ciągniki siodłowe zasilane gazem skroplonym LNG.

>>>[CZYTAJ WIĘCEJ] Listonosze elektromobilni? Poczta Polska testuje

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku, zatrudnia ponad 80 tys. pracowników, z czego ponad 2,2 proc. zatrudnionych to osoby z niepełnosprawnościami. Ma ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych.

Pracownicy Poczty Polskiej mają do dyspozycji 6 tys. pojazdów o ładowności 0,5–24 t, 30 proc. pojazdów jest w wieku poniżej 4 lat. Ponad 30 tys. listonoszy i kurierów dostarcza dziennie kilka milionów przesyłek.

IAR/PAP, PR24, akg