Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Michał Dydliński 09.01.2020

Wspólny Bilet będzie rozwijany. Obejmie też linie lotnicze i taksówki

- Ministerstwo Infrastruktury planuje dalsze poszerzanie projektu "Wspólny Bilet" m.in. o współpracę z przewoźnikami lotniczymi i taksówkami - poinformował w odpowiedzi na poselską interpelację wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
  • "Wspólny Bilet" ma też obejmować rejsy samolotowe i przejazdy taksówkami
  • W ramach usługi ma być też możliwość np. zarezerwowania miejsca w hotelu

- Planuje się dalszy rozwój projektu "Wspólny Bilet", w tym w internetowej i mobilnej aplikacji Bilkom. W ramach projektu istnieje możliwość zakupu jednego biletu na całą podróż – niezależnie od tego, z jakich pociągów pasażer korzysta i na jakich trasach podróżuje - napisał Andrzej Bittel. 

- W perspektywie, planowana jest rozbudowa oferty nie tylko o kolejnych przewoźników kolejowych, ale również autobusowych, lotniczych i taksówki oraz o inne usługi potrzebne do kompleksowego zaplanowania podróży, jak np. możliwość zarezerwowania noclegu w hotelu - dodał wiceminister.

Jeden bilet na całą drogę

We Wspólnym Bilecie, dostępnym dla pasażerów kolei od grudnia 2018 roku, uczestniczą obecnie: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Przewozy Regionalne (Polregio), Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie.

kolej podróżn1200i.jpg
Program Kolej Plus przyjęty. Władze chcą przywracać lokalne połączenia kolejowe

Wspólny Bilet jest dostępny we wszystkich okienkach kasowych przewoźników uczestniczących we wspólnej inicjatywie, a na podróże pociągami części przewoźników także przez internet.

Dzięki Wspólnemu Biletowi pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę. Oznacza to dodatkowo oszczędność w kosztach podróży.

Podstawą Wspólnego Biletu jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że im dalej pasażer jedzie, tym mniej płaci za kolejne kilometry trasy.

PolskieRadio24.pl, PAP, md