Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio 24
Michał Dydliński 22.05.2020

Poczta Polska rozwija sieć "Odbioru w Punkcie"

W kwietniu o 50 proc. wzrosła popularność opcji "Odbiór w Punkcie" – podała Poczta Polska. Niedawno możliwość odbioru zakupów udostępniły też m.in. sklepy Smyk oraz Decathlon. Aktualnie jest w Polsce 12,6 tys. lokalizacji do "Odbioru w Punkcie".

Według Poczty część Polaków już na stałe zacznie korzystać z możliwości zakupów online. Dla operatorów logistycznych, w tym Poczty Polskiej, jest to ogromna szansa na rozpowszechnienie i rozwój nowoczesnych kanałów dostaw, w tym coraz bardziej popularnych odbiorów przesyłek w punktach i automatach Smartbox.

Spółka podała, że w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku odnotowała już prawie 50 proc. wzrost liczby przesyłek odbieranych w sklepach Żabka, na stacjach Orlen, czy w kioskach Ruchu. Jednocześnie dynamicznie wzrasta popularność odbiorów przesyłek w Smartboxach, które dzięki atrakcyjnym lokalizacjom w wybranych placówkach pocztowych i popularnych sieciach handlowych przyciągają nowych klientów.

sortownia_poczta_polska_4_1200.jpg
Poczta Polska: doręczana korespondencja całkowicie bezpieczna

Trend w eCommerce

Jak ocenił wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel, coraz więcej klientów decyduje się na robienie zakupów w internecie.
– Polacy przechodzą na zakupy online, testują, sprawdzają różne metody dostaw i przekonują się, że sieć punktów odbioru, którą budujemy wraz z sieciami partnerskimi, to jedna z najwygodniejszych opcji odbioru przesyłek. Tym bardziej cieszy nas fakt, że pomimo trudnego dla gospodarki okresu, w ostatnim czasie kolejne duże sklepy internetowe znanych marek udostępniły swoim klientom możliwość odbioru zakupów w naszej sieci – powiedział Grzegorz Kurdziel.

Spółka podała, że odbiory przesyłek z punktów „click&collect” to trend w eCommerce, który rozwija się dynamicznie od kilku lat.

- Sieć punktów Poczty Polskiej jest największą siecią tego typu w Polsce i pozwala na wybór miejsca odbioru przesyłki z ponad 12,6 tys. punktów w ramach jednej metody dostawy. Tylko w kwietniu br. możliwość odbioru zakupów w sieci punktów udostępniły swoim klientom m. in. sklepy Smyk.com oraz Decathlon – czytamy w komunikacie operatora pocztowego.


Grzegorz Kurdziel podkreślił, że obecnie spółka kładzie duży nacisk na rozwój sieci automatów Smartbox, które już niebawem pojawią się w nowych atrakcyjnych lokalizacjach.

Bezdotykowy odbiór przesyłek

Poczta podała, że w ramach nowych rozwiązań związanych z pandemią, wspólnie z partnerami wprowadziła możliwość bezdotykowego odbioru przesyłek. Podczas odbioru przesyłki wystarczy podać sprzedawcy kod odbioru bez konieczności dotykania terminala lub PIN-pada. Sprzedawca sam zarejestruje kod i w przypadku pozytywnej weryfikacji wyda przesyłkę. Bezdotykowy i szybki odbiór przesyłek zwiększa poczucie bezpieczeństwa.


Poczta Polska to największy operator pocztowy w Polsce. Zatrudnia ponad 80 tys. pracowników, posiada sieć ponad 7500 placówek, filii i agencji pocztowych.

PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/DoS, md