Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Michał Dydliński 17.07.2020

KAS otwiera się na usługi online. Wizytę w urzędzie umówimy przez sieć

Ma być łatwiej i szybciej. Już niebawem wizytę w urzędzie skarbowym będzie można zarezerwować przez internet. Krajowa Administracja Skarbowa uruchamia program "Klient w centrum uwagi KAS".
Posłuchaj
02:40 PR1_AAC 2020_07_17-06-39-04.mp3 KAS otwiera się na usługi online. Wizytę w urzędzie umówimy przez sieć (Tomasz Matusiak/PR1)

- Chcemy w ten sposób ułatwić kontakt z podatnikami, a także uprościć pracę urzędnikom - zaznacza Anita Wielanek, rzecznik szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Jak dodaje, dzięki systemowi e-rezerwacje, który obecnie jest testowany na Podlasiu, a wkrótce obejmie także Wielkopolskę, możliwe będzie m.in. umówienie wizyty w urzędzie skarbowym.

Projekty realizowane w ramach programu mają być nowoczesne i przyjazne. Prowadzić je będą eksperci  z urzędów skarbowych, izb administracji skarbowych i Ministerstwa Finansów.

- Pracujemy nad projektem e-urząd skarbowy, którego głównym celem jest zapewnienie klientom KAS narzędzi ułatwiających wywiązywanie się z obowiązków podatkowych, w szczególności poprzez ułatwienie relacji z urzędami - wskazuje.

1200_kobieta_laptop_shutterstock.jpg
Przybywa oszustw w internecie. Jak nie dać się nabrać i nie stracić pieniędzy?

Krok w dobrą stronę

Ruch KAS pozytywnie ocenia Michał Czajkowski, doradca podatkowy. Jego zdaniem nie ma odwrotu od cyfryzacji administracji, również podatkowej.
 
- Krajowa Administracja Skarbowa wychodzi naprzeciw wyzwaniom, jakie przynoszą obecne czasy - dodaje.

Zdaniem eksperta program proponowany przez KAS może przyczynić się do wzrostu zaufania podatników do organów administracji podatkowej.

- Wszelkie działania powodujące skrócenie czasu przebywania w urzędzie, obniżają koszty funkcjonowania administracji i budują jej dobry wizerunek, należy uznać za krok w dobrą stronę. Oczywiście czas pokaże, jakie będą tego efekty - podkreśla.

Program "Klient w centrum uwagi KAS" opiera się na czterech filarach: zadowoleni klienci, zintegrowane usługi IT, rozwój kompetencji pracowników i funkcjonariuszy, oraz efektywność operacyjna. 

PolskieRadio24.pl, Program 1 Polskiego Radia, Tomasz Matusiak, md