Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PolskieRadio24.pl
Adam Kaliński 26.01.2021

Badanie: pomimo pandemii klienci są zadowoleni z usług bankowych

W kolejnej odsłonie Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego BANK - Wybór Klienta, w której oprócz audytów czy analizy efektywności uwzględniono również głos konsumentów, okazało się, że przytłaczająca większość uznała instytucję finansową, z której usług korzysta, za godną polecenia.

Z badania wynika, że aż 82% respondentów uważało instytucję finansową, z której usług korzystali, za godną polecenia. Przeciwnego zdania było zaledwie 7% ankietowanych. 12% uczestników badania nie wyraziło w tej kwestii jednoznacznej opinii.

Zadowolenie z obsługi przekłada się wprost na "Lojalność klientów". 73% badanych nie nosi się z zamiarem zmiany dostawcy usług finansowych, na możliwość taką wskazywało 12% odpowiedzi.

Uczestnicy badania oceniali poszczególne obszary działalności instytucji finansowych oraz oferowane przez nie produkty. Okazało się, że najwyżej cenią sobie usługi w kategoriach "Płatności bezgotówkowe", "Aplikacja mobilna" oraz "Konto bieżące", w tym również dostęp do rachunku za pośrednictwem internetu ("Bankowość internetowa").

Z najsurowszą oceną spotkały się "Produkty oszczędnościowe" oraz "Koszty usług" bankowych, co - jak czytamy w omówieniu rankingu - może być po części konsekwencją uwarunkowań makroekonomicznych wynikłych z pandemii, ze szczególnym wskazaniem na trzykrotną decyzję Rady Polityki Pieniężnej odnośnie obniżki stóp procentowych.

Uczestnicy badania zdecydowali, że najlepsze "Konta osobiste" oferuje mBank, następnie Bank Millennium oraz ING Bank Śląski. Jeśli mieliby oszczędzać, to w ING Banku Śląskim, w bankach spółdzielczych oraz mBanku.

Pieniądze banknoty gotówka free shutt-1200.jpg
Wiemy, ile wyniósł zysk banków w okresie I-XI 2020 r. NBP podał dane

W kategorii "Płatności bezgotówkowe" wygrał mBank, a drugie i trzecie miejsce przypadło Bankowi Millennium oraz Santander Bankowi Polska. Badani stwierdzili, że zaciąganie kredytów, jest najbardziej opłacalne w mBanku, Bankach spółdzielczych bądź Banku Millennium.

Choć ocena "Kosztów usług" bankowych w tym roku była wyjątkowo surowa, to jednak respondenci uznali, iż na plus wyróżniają się tu trzy instytucje: Bank Millennium, bank CreditAgricole oraz mBank. Na wyróżnienie za "Bankowość internetową" zasługuje - zdaniem ankietowanych - ING Bank Śląski, mBank i PKO Bank Polski.

Nadspodziewanie wysokie były notowania "Aplikacji mobilnych", a miejsca medalowe zajęły odpowiednio mBank, Bank Millennium oraz ING Bank Śląski.

Największe "Poczucie bezpieczeństwa", zdaniem ankietowanych, zapewnia swym klientom bank CreditAgricole, następnie Bank Millennium oraz lokalny sektor finansowy.

Zwycięzcą klasyfikacji generalnej został Bank Millennium, który uzyskał 57,32 punktu. Tuż za liderem, ze znikomą stratą na poziomie zaledwie dwóch setnych punktu, uplasował się mBank. Trzecią pozycję zajął ING Bank Śląski, osiągając 55,29 punktu.

aleBankPL, PR24, akg