Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Sławomir Dolecki 19.05.2021

Sejmowa komisja za odrzuceniem decyzji Senatu blokującej zniesienie bramek na autostradach

Sejmowa komisja infrastruktury rekomenduje odrzucenie wniosku Senatu o odrzucenie nowelizacji ustawy o autostradach płatnych i o Krajowym Funduszu Drogowym. Celem ustawy jest zwiększenie przepustowości i ograniczenie zatorów na państwowych autostradach płatnych.

Negatywne stanowisko do uchwały Senatu przedstawiła strona rządowa. Wiceminister finansów i szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska mówi, że ustawa wprowadza szereg korzystnych rozwiązań dla obywateli, usprawniając przejazd autostradami. Podkreśliła, że wprowadza wykorzystanie jednolitego systemu poboru opłat drogowych dla wszystkich rodzajów pojazdów i rozwiązania biletów autostradowych. W jej ocenie proponowane przepisy wprowadzają również ułatwienia dla przedsiębiorców, przewoźników w rejestracji dla pojazdów ciężkich, a także ułatwienia, jeśli chodzi o dostawców kart flotowych.

autostrada a1 1200.jpg
Senat odrzucił ustawę znoszącą bramki na autostradach. Grozi nam bardzo krótki okres przejściowy

Posłuchaj
00:24 Sejmowa komisja infrastruktury za odrzuceniem wniosku Senatu o odrzucenie ustawy znoszącej bramki na autostradach.mp3 Sejmowa komisja infrastruktury za odrzuceniem wniosku Senatu o odrzucenie ustawy znoszącej bramki na autostradach (IAR)

 


Zgodnie z ustawą, kierowcy korzystający z płatnych autostrad mieliby dwie możliwości zapłacenia za przejazd. Pierwszy to zakup w kioskach, na stacjach benzynowych elektronicznego biletu autostradowego. Drugi sposób uiszczenia opłaty byłby na podstawie danych geolokalizacyjnych pojazdu przekazywanych do Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS za pomocą stosownych urządzeń lub bezpłatnej aplikacji mobilnej. Instalowanie aplikacji nie będzie obowiązkowe.


Bilety autostradowe będzie można kupić online oraz w stacjonarnych punktach sprzedaży takich jak stacje paliw czy w kioski, po podaniu numeru rejestracyjnego pojazdu. Bilet autostradowy każdorazowo będzie obowiązywał w określonym czasie i na danym odcinku autostrady wskazanym przez kierowcę.

Teraz nad uchwałą Senatu w sprawie odrzucenia ustawy w całości będzie głosował Sejm. Posłowie mogą ją odrzucić bezwzględną większością głosów.

PolskieRadio24.pl, IAR, DoS