Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Stanisław Brzeg-Wieluński 07.07.2021

PLL LOT chce pomóc pasażerom w podróżach w dobie pandemii. Wprowadza internetowego doradcę

PLL LOT wprowadza wirtualnego doradcę turystycznego, który pomaga podróżnym w sprawdzeniu aktualizowanych co godzinę informacji na temat restrykcji wjazdowych do danego kraju. Informacja jest dostępne na stronie www.LOT.com, gdzie są opublikowane linki do formularzy i deklaracji, w tym zdrowotnych.

System pozwala klientom linii lotniczych na wyszukiwanie najbardziej aktualnych informacji dotyczących wjazdu do danego kraju oraz sytuacji zdrowotnej na miejscu. Co godzinę aktualizuje dane z tysięcy zaufanych źródeł, w tym oficjalnych witryn rządowych, witryn organizacji turystycznych i tych utrzymywanych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO).

Wirtualny doradca

Internetowa strona www.LOT.com umożliwia sprawdzanie informacji na temat ograniczeń w podróżowaniu, zasad kwarantanny, warunków wizowych i wiz elektronicznych oraz rozmaitych formularzy i deklaracji zdrowotnych obowiązujących w poszczególnych państwach. System pozwala m.in. na wyszukiwanie miejsc docelowych według poziomów ograniczeń – od braku ograniczeń, poprzez informacje na temat testów na COVID-19 i zasad kwarantanny, aż do zamknięcia granic.

Informacje są personalizowane na podstawie miejsca i daty rozpoczęcia oraz zakończenia podróży. Po wprowadzeniu miejsca docelowego, w wynikach wyszukiwania pojawią się najbardziej aktualne dane i wymagania dotyczące podróży do wybranego kraju. Przewoźnik dostarcza również powiadomienia dotyczące potencjalnych zakłóceń w podróży, najnowszych restrykcji na granicach czy zmiany wymogów dotyczących testowania czy kwarantanny.

lotnisko chopina 1200.jpg
Lotnisko Chopina wraca do gry. Rośnie liczba obsługiwanych pasażerów i kierunków

Czemu PLL LOT go wprowadza?

- Klienci potrzebują informacji w czasie rzeczywistym. LOT zawsze szukał optymalnych rozwiązań, mających na celu wygodę klientów, a system opracowany z naszym partnerem Sherpa, to innowacyjne narzędzie, które pomoże pasażerom w odnalezieniu się we wszystkich dynamicznie zmieniających się wymaganiach i przepisach wjazdu i pobytu, jakie w dobie pandemii wprowadzają rządy poszczególnych krajów - powiedział Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych w PLL LOT.

System został skonfigurowany na stronie LOT.com pod adresem https://apply.joinsherpa.com/travel-restrictions?affiliateId=lot&language=pl-PL. Przewoźnik korzysta z interfejsu API, opartego na interaktywnej mapie.


PR24/PAP/sw