Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Michał Dydliński 28.07.2021

Większość podatników pozytywnie ocenia kontakt z fiskusem. Są wyniki badań KAS

Prawie 80 proc. podatników jest zadowolonych z kontaktu z urzędnikami fiskusa. Tak wynika z przeprowadzonego przez Krajową Administrację Skarbową badania satysfakcji klientów po wizycie w urzędzie skarbowym.

Minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński podkreślił, że celem badania jest poprawa jakości obsługi podatników. Podkreślił, że opinia i zadowolenie klienta są tak samo ważne, jak to, czy płacą oni podatki.

Tadeusz Kościński free Ministerstwo Finansów.jpg
"14 mld zł zostanie w kieszeniach podatników". Minister finansów o zmianach w systemie podatkowym
Posłuchaj
00:19 ksocins1.mp3 Tadeusz Kościński: celem badania jest poprawa jakości obsługi podatników (IAR)

O co pytano w ankiecie?

Szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska powiedziała, że pytania w ankiecie dotyczą zagadnień, które mają wpływ na zadowolenie klienta. To między innymi kwestia satysfakcji, braku wysiłku w załatwieniu sprawy oraz emocji towarzyszących wizycie w urzędzie.

Posłuchaj
00:17 ksconisk2.mp3 Magdalena Rzeczkowska: pytania w ankiecie dotyczą zagadnień, które mają wpływ na zadowolenie klienta (IAR)

Podczas prowadzonego od kwietnia badania zadowolenie z wizyty w urzędzie zadeklarowało 78,8 procent osób, które odpowiedziały na ankietę. Dotąd ankiety wypełniło ponad 25 tysięcy podatników.

Resort finansów zapowiada, że badanie będzie kontynuowane.

PolskieRadio24.pl, IAR, md