Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Sławomir Dolecki 28.01.2022

Ceny materiałów budowlanych idą w górę. Gróbarczyk: koszt przekopu mierzei nie wzrośnie

- Wzrost cen materiałów budowlanych nie powinien wpłynąć na wartość kontraktu na budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - ocenił wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

- Nie powinno być żadnego ryzyka zmiany ceny, ponieważ większość pracy mamy już wykonanych. Pozostają przede wszystkim prace pogłębieniowe i umocnieniowe - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk zapytany, czy w wzrostem cen materiałów budowlanych może wpłynąć na wartość kontraktu.

Otwarcie w drugiej połowie roku

Wiceminister podtrzymał też termin otwarcia przekopu, który zaplanowano na ten rok.

- Planujemy otwarcie na drugą połowę roku - uściślił.

Umowa z wykonawcą kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną została podpisana w 2019 roku z polsko-belgijskim konsorcjum NDI i Besix, które zaproponowało cenę 992 mln 270 tys. zł.

Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą przekopu konsorcjum firm NDI i Besix.

Przetarg na pogłębianie toru wodnego

- Prace na budowie Kanału Żeglugowego realizowane są sprawnie. Z optymizmem patrzymy na terminowe zakończenie robót na Mierzei Wiślanej. Pozostałe części inwestycji nabierają rozpędu. Trwa obudowa brzegów rzeki Elbląg, budowa mostu w Nowakowie, natomiast na pogłębianie toru wodnego na Zalewie Wiślanym został już ogłoszony przetarg - mówił niedawno Marek Gróbarczyk.

W najbliższym czasie nastąpi zakończenie pracy przy Falochronie Zachodnim, kontynuacja prac narzutowych i robót żelbetowych na obu falochronach oraz wykonywanie podłoża i warstwy wyrównawczej z betonu i nadbudowy także na obu falochronach.

PR24.pl, PAP, DoS