IAR
Tomasz Kamiński
02.03.2011
Według badania lubimy ZUS
ZUS przedstawił badania, z których wynika, że przeważająca liczba klientów ocenia tę instytucję dobrze lub bardzo dobrze. Wad jest jednak i tak dużo.
fot. EastNews
Posłuchaj
-
Magdalena Mazur-Wolak wskazuje, za co nie lubimy ZUS
Czytaj także
Insytut SMG KRC przebadał 10 tysięcy osób z różnych grup kontaktujących się z urzędem w swoich sprawach.
Szefowa departamentu obsługi klientów Magdalena Mazur - Wolak podkreślała, że klienci doceniają ZUS za miłą obsługę ze strony urzedników oraz za terminowość wypłat świadczeń. Natomiast najbardziej przeszkadzają im niejasne przepisy i procedury oraz kolejki.
Prezes ZUS Zbigniew Derdziuk powiedział, że zakład wprowadza elektroniczną platformę obsługi klientów. Od połowy 2012 roku większość spraw w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych będzie można załatwić bez wychodzenia z domu lub skorzystać z urzędomatu:
Procedura zakupu urzędomatów ma rozpocząc się niedługo. ZUS zapewnia, że będzie można z nich korzystać przy każdej placówce, również poza godzinami jej otwracia. Badania poziomu satysfakcji klienów ZUS mają być prowadzone również w kolejnych latach. Kosztują około 1,5 miliona złotych. Jedną trzecią tej kwoty pokrywa ZUS, pozostała część jest finansowana z funduszy unijnych.
IAR/tk