Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Tomasz Kamiński 07.03.2011

Polska turystyka w oscarowym stylu

We wtorek w Berlinie rozpoczynają się międzynarodowe targi turystyczne ITB Berlin 2011. Polski firm promocyjny przygotował nominowany do Oscara Tomasz Bagiński.
Brama Brandenburska w BerlinieBrama Brandenburska w Berliniefot. east news
Posłuchaj
  • Rafał Szmytke (POT) zachęca do obejrzenia polskiego stoiska
  • Tomasz Baginski opowiada o polskiej animacji swojego autorstwa na targach
Czytaj także

Polskę będzie reprezentować 70 wystawców z wszystkich regionów kraju. Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke podkreśla, że Polska przygotowała swoją najlepszą ofertę i zaprezentuje się jako nowoczesny, atrakcyjny kraj. W jego ocenie dodatkowe szanse dla polskiej turystyki i naszych propozycji stwarza sytuacja na świecie. Rafał Szmytke uważa, że również Polacy częściej będą wybierać oferty krajowe.

Zwraca uwagę, że kraje Afryki północnej i kraje arabskie, których oferta była cenowo porównywalna z Polską teraz są wyłączone z gry i dla dużej grupy osób wyjazdy zagraniczne przestaną być tak atrakcyjne.

- Naturalną rzeczą jest , że ten rok będzie bardzo dobry dla turysyki krajowej. Polacy w dużej mierze zostaną w Polsce i jestem przekonany że się nie rozczarują - mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Zagranicznych turystów - uczestników i gości targów berlińskich - Polska chce zainteresować przede wszystkim poprzez widowiskową prezentację przygotowaną na otwarcie imprezy. Nowatorskie animacje w technice 3D mają zachęcić pub licznoś do odwiedzenia polskiej strefy w pawilonie 15.

Przygotowaniem prezentacji kierował Tomasz Bagiński, twórca filmu "Katedra". Ponad 20 minut animacji przedstawiono w kilku filmach, różniących się tematyką i technologią wykonania. Tomasz Bagiński powiedział, że ambicją autorów było przedstawienie Polski jako kraju nowoczesnego, w którym stosuje się zaawansowane technologie, i który może zaoferować o wiele więcej niż krajobrazy, czy proste rozrywki.

Polskę promują w Berlinie kosmiczne stworki, razem tworzące napis POLEN. Tomasz Bagiński jest przekonany, że to skuteczny sposób zwrócenia uwagi na Polskę i ofertę naszych wystawców, bo Berlin jest miastem wielokulturowym, pełnym artystów, młodzieży i ludzi różnych narodowości. Autor prezentacji podkreśla, że stworki już wzbudziły duże zainteresowanie na konferencji prasowej dla niemieckich dziennikarzy.

Międzynarodowe targi ITB Berlin 2011 będą trwać od 8 do 13 marca. Swoje propozycje turystyczne zaprezentuje na nich około 180 krajów z całego świata, łącznie pojawi się 11 tysięcy wystawców.

IAR/tk