Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Tomasz Kamiński 19.04.2011

Żabka oszukała swoich klientów

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał decyzję prezesa UOKiK ws. Żabki. Sieć według niej wprowadziła konsumentów w błąd. W reklamach podawała informację o rzekomej likwidacji swoich sklepów.
Do Żabki z dowodem osobistymDo Żabki z dowodem osobistymfot. Flickr/Magic Madzik
Posłuchaj
  • 00801_MaciejChmielowski_uokik_10418.mp3
  • Jacek Spychała (Żabka Polska): Na pewno będziemy składać apelację
Czytaj także

SOKIK Tym samym potwierdzona została decyzja UOKiK z lipca 2009 roku. Według niej kampania reklamowa podała nieprawdziwą informację zawartą w haśle "Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki". Publikowano ją od września do końca października 2008 r.

Kampania miała drugą część, w które wyjaśniono, że wszystko dotyczy loterii promocyjnej, zamknięto nie sklepy, lecz sejfy w kształcie żabki.

- Ponadto reklamy zawierały sformułowanie, że decyzję o likwidacji podjął zarząd spółki - zazwyczaj decydujący o jej działalności. Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego - zaznacza UOKiK.

Firma będzie musiała zapłacić 1,5 mln zł kary i opublikować decyzję urzędu w jednym z ogólnopolskich dzienników. Żabka jednak nie składa broni.

- Żabka Polska złoży wniosek o uzasadnienie wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a później na pewno będziemy składali apelację - zapowiedział rzecznik Żabki Jacek Spychała.

tk