Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Borys 29.04.2011

Klient last minute też ma swoje prawa

Osoby, które w ostatniej chwili planują majówkę z biurem turystycznym nie powinny się godzić na gorsze warunki wypoczynku.
Plaża PatongPlaża Patong Rene Ehrhardt, flicker.com
Posłuchaj
  • Rzeczniczka UOKiKu Małgorzata Cieloch podkreśla, że tuż przed wyjazdem organizator wypoczynku nie może narzucać klientom niekorzystnych warunków.
  • Małgorzata Cieloch przypomina, że oferta last minute również daje prawo do reklamacji.
Czytaj także

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że płacąc za wycieczkę, nawet jeśli jest to oferta last minute, klient ma prawo do takiego samego traktowania, jak ktoś, kto długi majowy weekend zaplanował z rocznym wyprzedzeniem.

Rzeczniczka UOKiKu Małgorzata Cieloch podkreśla, że tuż przed wyjazdem organizator wypoczynku nie może narzucać klientom niekorzystnych warunków, jak nagła zmiana ceny, czy ograniczenie programu wypoczynkowego.


Przed podpisaniem umowy warto sprawdzić, jaka liczba posiłków przysługuje uczestnikom wyjazdu oraz za jakie usługi będą musieli zapłacić. Małgorzata Cieloch przypomina, że oferta last minute również daje prawo do reklamacji. Wszelkie nieprawidłowości najlepiej od razu zgłaszać pilotowi wycieczki, lub rezydentowi. Reklamację można też złożyć natychmiast po powrocie z wyjazdu.


Przed wyjazdem do krajowych miejscowości, zwłaszcza korzystając z pośrednika, warto sprawdzić czy pensjonat, w którym mamy przebywać rzeczywiście istnieje i oferuje interesujące nas usługi. Zdarza się, że po przyjeździe na miejsce okazuje się, że w danej miejscowości nie ma gospodarza, u którego turysta miał wypoczywać, ani gospody, w której chciał się zatrzymać. Osobom, które padną ofiarą oszustwa UOKiK radzi natychmiastowe zawiadomienie policji.

ab