Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Tomasz Kamiński 28.05.2011

2,5 mln zł kary dla sieci Orange

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Polską Telefonię Komórkową Centertel 2,5 mln zł kary. Orange naruszyło obowiązki informacyjne wobec klientów - podało UKE. Firma zapowiada odwołanie się.
2,5 mln zł kary dla sieci Orangelusi/sxc.hu/public domain

Sprawa dotyczy modyfikacji cen w lipcu 2010 roku. Objęły one bowiem klientów, którzy mieli umowy w sieci Orange w promocji "Zetafon". Jednak firma nie poinformowała ich o tym pisemnie. Prawo na natomiast przewiduje taki obowiązek w przy zmianie cennika. Mało tego, musi się to stać przynajmniej o jeden okres rozliczeniowy wcześniej - czyli z miesięcznym wyprzedzeniem. Informacja powinna też być ogólnie upubliczniona.

Do tego klienci muszą też dostać informację, że mogą w takiej sytuacji wypowiedzieć umowę, jeśli nie akceptują zmian. Wiadomość taka musi też zawierać, że gdy zrezygnują, firma nie ma prawa żądać odszkodowań ani zwrotu promocyjnej ulgi.

UKE twierdzi, że PTK Centertel nie poinformował w pełni 1 milion 152 tysięcy osób.

- PTK Centertel nie zgadza się z karą nałożoną przez UKE i interpretacją przepisów, na które powołał się regulator. Decyzja nie jest prawomocna i na pewno skorzystamy z możliwości odwołania się. Według naszej oceny spełniliśmy właściwie obowiązki informacyjne dotyczące usługi Zetafon. Decyzja UKE nie upoważnia klientów do rozwiązywania umów bez konsekwencji, wynikających z podpisanej umowy - mówił Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP, której częścią jest Orange.