Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Tomasz Kamiński 25.06.2011

Wartość reklam na komórkach i iPadach idzie w miliardy

W 2011 roku przychody z reklam na świecie w urządzeniach mobilnych, czyli komórkach i tabletach jak iPad czy Motorola Xoom, sięgną 3,3 mld dolarów. To wzrost o 100 procent. W zeszłym roku wyniosły 1,6 mld dolarów - podaje firma Gartner.
Wartość reklam na komórkach i iPadach idzie w miliardyGlow Images/East News

Specjaliści firmy prognozują, że do 2015 roku przychody w tej branży wzrosną aż do 20,6 mld dolarów. Twierdzą, że największą część tortu stanowić będą reklamy przy wyszukiwaniu i w mapach oraz w formie audio i wideo.

- Dzięki rosnącej popularności smartfonów i tabletów wśród klientów wzrasta też grupa docelowa, do której można dotrzeć z reklamą mobilną. Dlatego też wzrastają wydatki na reklamę w urządzenia mobilnych - uważa wiceprezes ds. badań Gartner Andrew Frank. Twierdzi, że to napędza wzrost budżetów przedsiębiorstw na reklamę mobilną. Eksperci firmy przewidują, że ten typ promocji zwiększy swój udział w wydatkach na reklamę z 0,5 procent w 2010 roku do poziomu 4 procent w 2015 roku.

Pod względem wydatków na reklamę w 2011 roku przodować będą państwa Azji i Pacyfiku z sumą 1,62 mld dolarów. Dalej jest Ameryka Północna z przewidywaną sumą 701 mln dolarów, a Europa Zachodnia - 569 mln dolarów. Reszta świata wyda ponad 410 mln dolarów.

Gartner to firma analityczna, zajmująca się badaniami branży IT. Powstała w 1979 roku. Zatrudnia ponad 1 tys. analityków i konsultantów w 80 krajach na całym świecie