Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Artur Jaryczewski 02.08.2011

Słabe piwo zaleje stadiony i letnie sceny

Browary nie palą się do produkcji 3,5 procentowego piwa, które będzie mogło być sprzedawane na imprezach masowych.
Słabe piwo zaleje stadiony i letnie scenyWikipedia/Len Rizzi, National Cancer Institute

"Puls Biznesu" przypomina, że zgodnie z nowymi przepisami ustawy o imprezach masowych, będzie można na nich handlować słabym piwem. Jednak jak wskazują przedstawiciele branży browarniczej, piw o 3,5 procentowej zawartości alkoholu nikt w Polsce nie produkuje. Związane jest to z tradycją, naszą strefą klimatyczną, ale także ze smakiem.

- Tego rodzaju napoje nadają się do sprzedaży w krajach o gorącym klimacie - mówi Andrzej Olkowski ze Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich. Stąd też producenci, jeśli podejmą się sprzedaży takiego piwa, to nie trafi ono do sieci handlowych, a jedynie na imprezy.

- Sprzedaż słabszych wersji znanych i lubianych przez konsumentów marek piw może zepsuć ich wizerunek - tłumaczy przedstawiciel jednego z browarów.

"Puls Biznesu" zauważa też, że wbrew powszechnej opinii słabe piwo nie pojawi się na stadionach w trakcie Euro 2012. Tutaj będą honorowane wymogi UEFA, zgodnie z którymi napój będzie mógł mieć maksymalnie pół procent alkoholu.

IAR, aj