Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Martin Ruszkiewicz 30.08.2011

Konkurencja zmorą przedsiębiorców

Trzy czwarte badanych przedsiębiorstw pada ofiarą nieuczciwej konkurencji. Przedstawiciele firm narzekają najbardziej na dumpingowe ceny, ustawione przetargi i zmowy cenowe.
Konkurencja zmorą przedsiębiorcówGlow Images/East News

Z badania "Pulsu Biznesu" wynika, że trwające od trzech lat spowolnienie gospodarcze demoralizuje przedsiębiorców.

Obniżony popyt sprawił, że bój o klienta wyraźnie sie zaostrzył. Większość przebadanych przez gazetę firm deklaruje, że konkurencja częściej niż przed kryzysem walczy o klienta w nieuczciwy sposób. Przebadani najczęściej skarżą się na ceny dumpingowe.

Prawie dwie trzecie szefów firm deklaruje, że pada ofiarą zaniżania cen przez konkurencję. Ma to na celu zniszczenie pozostałych graczy na rynku. Zalewa ich dodatkowo import tanich produktów z Chin - czytamy w gazecie.

Dodatkowo co piąta firma skarży się, że spotyka się z ustawionymi przetargami. Niemal tyle samo uważa, że pada ofiarą plotek rozpuszczanych przez konkurencję.

Badanie wykonał "Puls Biznesu" wśród 155 firm w dniach 10-17 sierpnia 2011 roku.

Dzień na zdjęciach - zobacz galerię>>>

"Puls Biznesu"/mr