Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Borys 24.10.2011

Uwaga na zawirusowane reklamy

Reklamy bawią, irytują, ale generalnie są niegroźne. Nic bardziej mylnego. Wiele z nich może przenosić wirusy.
Uwaga na zawirusowane reklamyGlow Images/East News

Computerworld pisze, że przypadki wykorzystania sieci reklamowych do roznoszenia złośliwego oprogramowania (czyli zjawiska określonego jako malvertising) datują się na 2007 r. Wtedy po raz pierwszy odnotowano emisję specjalnie spreparowanych banerów reklamowych za pomocą sieci DoubleClick, przy czym zasięg emisji objął strony uznawane za wiarygodne i bezpieczne, takie jak New York Times, magazyn The Economist, serwis NHL czy www.canada.com.

Za emisją stała mało znana firma AdTraff, ale prawdopodobnie działała ona na zlecenie cyberprzestępców.

Na to wskazywała nie tylko droga dystrybucji, ale także profesjonalny sposób przygotowania obiektu - baner Flash został tak napisany, by złośliwy kod nie ujawniał się od razu.

Efekt jego działania był widoczny dopiero po publikacji na docelowej stronie w obecności właściwych domen w adresie obiektu, a wszystkie połączenia - szyfrowane za pomocą SSL.

Computerworld, ab