Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 09.02.2012

Polacy pokochali kawę

Polska przestaje być krajem typowo herbacianym. Coraz częściej sięgamy po kawę.
Polacy pokochali kawę sxc.hu/cc

"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że atatystyczny Polak wypija już praktycznie tyle samo kawy ile herbaty, czyli filiżankę dziennie. Według badań Euromonitor International w 2015 r. wartość rynku kawy ma wynieść już blisko 1,3 mld euro. Oznacza tę wzrost o 8 proc. w stosunku do 2011 r. Tak dobre perspektywy zachęcają nie tylko przedsiębiorców do otwierania nowych kawiarni, ale też sklepy spożywcze i stacje paliwowe do ich tworzenia w swoich placówkach.


Szacuje się, że w Polsce może już działać kilkadziesiąt tysięcy punktów wyspecjalizowanych w sprzedaży małej czarnej. W tym roku powstanie ich kolejnych kilkaset. Kawiarnie, oprócz typowych sieci takich jak Coffeeheaven, czy Starbucks, rozwijają też Biedronka, Empik, Orlen, BP, Statoil czy McDonald's. Coffeeheaven, która ma już 86 lokalizacji, nowe kawiarnie chce otwierać zarówno w centrach handlowych, jak i w ciągach komunikacyjnych w dużych miastach.