Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
polskieradio.pl
Anna Borys 09.02.2012

UOKiK: kara dla Canal Plus Cyfrowy za wprowadzanie klientów w błąd

Canal+ Cyfrowy za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów zapłaci 1,8 mln zł.
UOKiK: kara dla Canal Plus Cyfrowy za wprowadzanie klientów w błądGlow Images/East News

Postępowanie dotyczące praktyki Canal+ Cyfrowyzostało wszczęte w czerwcu 2011 roku. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły listy wysyłane konsumentom rezygnującym z oferty spółki. Canal+ Cyfrowy informował w nich, że abonenci odstępujący od kontraktu powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką. Wielu z nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę. Tymczasem, zgodnie z regulaminem, aby to zrobić, wystarczyło wysłać wypowiedzenie listem. Telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.

Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd co do ich obowiązków. Na przedsiębiorcę nałożono karę 1 806 304 zł. Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.

UOKiK, ab

tagi: plus