Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Borys 13.03.2012

Polską wódkę będzie pożądał cały świat?

Rynek luksusu w kryzysie kwitnie. Chińczycy pokochali szwajcarskie zegarki, czy Polska także ma czym zabłysnąć?
Termin decyzji  mija za mniej niż półtora miesiąca.Termin decyzji mija za mniej niż półtora miesiąca.sxc.hu
Posłuchaj
  • Polską wódkę będzie pożądał cały świat?
Czytaj także

Krzysztof Rzyman o chińskiej klasie średniej rozmawia z Łukaszem Świerżewskim z Biznes Harvard Review.

W Chinach zlokalizowane jest dziś blisko 20 proc. światowego rynku dóbr luksusowych. Tamtejsze społeczeństwo szybko się bogaci, a chińska klasa średnia dorównuje już liczebnie amerykańskiej.

- Drogi zegarek to jest taki symbol luksusu, który w miarę łatwo kupić– mówi Łukasz Świerżewski.

Czy Polska także może promować jakiś swój produkt na rynku dóbr luksusowych?

- Na razie Polacy nie do końca sobie zdają sprawę jak bardzo pomaga nam fakt, że jesteśmy zieloną wyspą Europy. Świat patrzy teraz na nas zupełnie inaczej. Polska jako marka bardzo dużo zyskała – mówi ekspert.

Dodaje on, że niestety nie mamy wielu produktów, które moglibyśmy zaproponować na wymagającym rynku luksusu. Takim naszym produktem mogłaby być wódka.

W "Biznesie w Jedynce" również rozmowa z Moniką Zakrzewską, ekspertem rynku pracy Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan" o sytuacji samozatrudnionych kobiet.