Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Katarzyna Karaś 30.04.2012

Agresywny marketing wkracza do szkół i przedszkoli

Producenci wykorzystują brak zakazu akcji marketingowych w placówkach edukacyjnych - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Agresywny marketing wkracza do szkół i przedszkoli sxc.hu

Dziennik dodaje, że dyrektorzy szkół wpuszczają firmy, bo dzieki temu placówki dostają dodatkowe fundusze. W Zespole Szkół Sportowych nr 70 w Warszawie na przykład w kwietniu zorganizowano prezentację nowych sportowych butów jednej ze znanych firm.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
Stołeczny ratusz zapowiada kontrole. - Prowadzenie prezentacji obuwia sportowego w czasie zajęć to już przesada - komentuje Beata Murawska, zastępca dyrektora biura edukacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.
"Dziennik Gazeta Prawna" zauważa, że prezentacja produktów to tylko jeden z wielu przypadków chwytów reklamowych stosowanych wobec dzieci w szkołach. Kuratoria twierdzą, że to zjawisko coraz powszechniejsze.
- W jednym z gimnazjów w ubiegłym roku firma rozprowadzała środki do higieny intymnej dla dziewcząt i namawiała do zakupu - mówi Wincenty Janowiak z Kuratorium Oświaty w Krakowie. A w Katowicach rodzice poskarżyli się na dyrektora przedszkola, który na pogadankę dla dzieci zaprosił przedstawiciela fundacji McDonald’s.
IAR,kk