Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR
Anna Borys 07.08.2012

OLT Express nie reaguje na reklamacje

Pasażerowie tracą cierpliwość wobec linii OLT Express, która kilka dni temu ogłosiła upadłość.
OLT Express nie reaguje na reklamacje

Powód jest prosty- brak reakcji na składane przez klientów linii reklamacje. Według przewoźnika zwrot za wykupione wcześniej bilety może dotyczyć nawet 130 tysięcy pasażerów. Jedna z klientek linii Pola Chmielarz, która czeka na pieniądze za trzy niewykorzystane bilety opowiada IAR, że początkowo składanie reklamacji przebiegało bez problemu. Teraz nie ma już jednak żadnego kontaktu z przewoźnikiem.

Pasażerom anulowanych rejsów przysługuje zwrot ceny zakupionych biletów, a w określonych przypadkach również prawo do odszkodowania. Jeżeli przewoźnik nie poinformował pasażera na 14 dni przed planowanym rejsem o tym, że odwołuje rejs, to takiej osobie należy się - oprócz zwrotu kosztów za bilet - także odszkodowanie w wysokości 250 euro. Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK przypomina , że takie reklamacje najlepiej wysłać do linii lotniczej listem poleconym.
Linia lotnicza pod koniec lipca zawiesiła najpierw rejsy regularne a kilka dni później także czartery. Przedstawiciele OLT piszą w komunikacie, że 31 lipca - mimo negocjacji w sprawie sprzedaży udziałów w Spółce OLT Express Poland nowemu inwestorowi - firma zmuszona została do zaprzestania także operacji czarterowych. Zakończone fiaskiem negocjacje oraz brak dalszych możliwości finansowania, spowodowały utratę płynności finansowej. Skutkiem tego było wycofanie się leasingodawców ze współpracy z OLT Express Poland.