Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
IAR / PAP
Anna Borys 09.08.2012

Klienci czekają, pieniędzy nie ma

Klienci instytucji parabankowych Amber Gold i Finroyal nadal czekają na swoje oszczędności.
Amber GoldAmber GoldPAP/Rafał Guz

Pierwsza z nich przedwczoraj miała rozpocząć wypłacanie pieniędzy, ale wciąż nie ma potwierdzenia, że przelewy zostały uruchomione.

Kłopoty mają też ci, którzy swoje pieniądze powierzyli innemu parabankowi - firmie Finroyal.
Wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha, Andrzej Sadowski stwierdził, że powodem obecnych problemów Polaków, którzy powierzyli pieniądze Amber Gold jest niedziałający system wymiaru sprawiedliwości.
- Największą przeszkodą w rozwoju gospodarczym, w tym kontraktów zawieranych w polskiej gospodarce jest brak normalnie funkcjonującego wymiaru sprawiedliwości, prawa do sądu i do rozstrzygnięć w normalnym trybie - powiedział.
Dodał, że obywatel jest bezbronny, gdyż w przypadku zmierzenia się z instytucją jest pozbawiony rzeczywistej ochrony prawnej.

- To nie jest kwestia Komisji Nadzoru Finansowego, to jest kwestia wymiaru sprawiedliwości jako takiego" - podkreślił.

Sadowski powiedział też, że niedopuszczalne byłoby, aby rząd zwracał poszkodowanym przez instytucje finansowe utracone pieniądze.

- To całkowicie niedopuszczalne, że kiedy ludzie otrzymują zyski, to są one ich korzyścią, a kiedy ponoszą stratę, to inni podatnicy mają im to rekompensować - podkreślił.