Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
PAP
Anna Borys 27.08.2012

Klienci Amber Gold domagają się 132 mln zł

Do Prokuratury Okręgowej w Gdańsku wpłynęło 2091 zawiadomień od klientów Amber Gold, którzy twierdzą, że zostali oszukani przez spółkę. Ich roszczenia opiewają na 131 mln 744 tys. zł.
Biuro Amber GoldBiuro Amber GoldWikipedia/CC/Zorro2212

Taka informację podał w poniedziałek Wojciech Szelągowski z gdańskiej prokuratury.

Według Szelągowskiego zawiadomienia złożone zostały zarówno w biurze podawczym gdańskiej prokuratury, jak i innych prokuraturach, komisariatach policji oraz delegaturach Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w całym kraju.

- 2091 zawiadomień to te, które wpłynęły już fizycznie do Prokuratury Okręgowej w Gdańsku i zostały załączone do prowadzonego przez nią postępowania - poinformował Szelągowski, dodając, że liczba zawiadomień z pewnością będzie rosła, bo do organów ścigania na terenie całego kraju trafiają kolejne zgłoszenia.
6 sierpnia podczas konferencji prasowej w Gdańsku prezes Amber Gold Marcin P. informował, że spółka ma ok. 7 tys. aktywnych klientów, którzy zdeponowali w niej ok. 80 mln zł. Jak zaznaczył Szelągowski, trudno powiedzieć, czy Marcin P., przekazując wspomnianą informację, miał na myśli liczbę klientów, czy też liczbę lokat.
Amber Gold to firma inwestująca w złoto i inne kruszce, działająca od 2009 r. Klientów kusiła wysokim oprocentowaniem inwestycji - przekraczającym nawet 10 proc. w skali roku, które znacznie przewyższało oprocentowanie lokat bankowych. 13 sierpnia br. spółka ogłosiła decyzję o likwidacji.